Motoren er som nevnt en GM V6, med en 229CID blokk fra en vp aq175a (-84 mod), topper fra mercruiser 262 CID (>87). Det som hadde skjedd med den var at det var komt vann i midtre sylinder på babord side. vannet hadde rent inn fra eksos-maifolden og det var tydelige rennemerker og en lite utgravning i eksosporten. På styrbord side var det kommet kjølevann i midtre sylinder, så da var det bare å begynne å skru maskinene fra hverandre.
På vårparten/forsomeren fikk jeg endelig slengt båten på henger og dumpet den i en tilgjengelig hage. Motoren ble plassert på en pall i garagen. Etter litt mask, er maskinen helt demontert, mens toppene og veivaksling og kam er levert inn på verksted. Der jeg venter på tilbakemelding på hva som trengs å gjøres, og pris på dette.
I båten har jeg tenkt å benytte sjansen mens motoren er ute til å lage et ordentlig motorrom og isolere dette godt.
Prosjektet fra greiene startet kan følges her, med bilder og tekst:
http://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=43988
og på min hjemmeside, der jeg også vil legge ut tekst, bilder og film
Draco 20 DC og GM v6 prosjekt
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar